De starttijden zijn voor elke cross van de veldloop-competitie volgens hetzelfde schema. Je vindt dit schema op de 2e pagina van dit document op de site van StARD
De starttijden zijn voor elke cross van de veldloop-competitie volgens hetzelfde schema. Je vindt dit schema op de 2e pagina van dit document op de site van StARD
Elk jaar in maart is tijdens NL-doet onze eerste kluszaterdag. En daarna organiseren we er nog 3. De kluszaterdag is onderdeel van je ledendienst.
Kom je ons helpen met het onderhoud van ons clubgebouw? Er is van alles te doen op en rond de atletiekbaan, het clubgebouw en de opslag van onze atletiekmaterialen. Want een opgeruimde en bijgehouden sportomgeving, sport lekkerder.
De meeste klussen zijn makkelijk en heb je niet veel kluservaring voor nodig. Wij zorgen voor de juiste materialen.
Voor de 2e keer organiseren we voor de leden een Ultimate Interval Challenge. Een paar veranderingen ten opzichte van vorig jaar. We starten om 08:00 uur. Vorig jaar zijn er 2 leden geweest die ALLE rondjes hebben gelopen, dus speciaal voor hen dit jaar geen 170 maar maximaal 175 rondjes op onze mooie atletiekbaan.
Nog even kort de spelregels:
Iedere 3 minuten start een nieuw rondje.
Je dient aan het begin van de ronde te starten
Per 2 uur lopen mag je 1x een rondje overslaan voor een (sanitaire) pauze
het is geen wedstrijd, het is een uithoudingstest, je kan dus ook voor de gezelligheid er 10, 20, 30 of 40 rondjes meedoen.
als je langer dan 3 minuten over het 300 mt rondje doet, kun je niet meer meedoen.
De Ultimate Interval Challenge is alleen voor senior-leden van A.A.A. (hardlopers en bootcamp)
WIl je alle rondjes lopen, dan moet je starten op 8.00 uur.
10.00 - 16.45
Start voor maximaal 135 rondjes (of minder)
Vind je 175 rondjes sowieso teveel, dan kan je ook eerst twee uurtjes uitslapen. Om 10 uur is er een 2e startmoment.
12.00 - 16.45
Start voor maximaal 95 rondjes (of minder)
135 zijn er ook best veel. Dus als je nog 2 uurtjes later start, hoef je minder lang te wachten tot iedereen is uitgelopen. Kan je de lopers die alles uitlopen nog even aanmoedigen en nakaarten.
16.30 - 16.45
De laatste 5 rondjes starten.
Kom even langs om de lopers over de laatste rondjes over de streep te helpen
Elk jaar in maart is tijdens NL-doet onze eerste kluszaterdag. En daarna organiseren we er nog 3. De kluszaterdag is onderdeel van je ledendienst.
Kom je ons helpen met het onderhoud van ons clubgebouw? Er is van alles te doen op en rond de atletiekbaan, het clubgebouw en de opslag van onze atletiekmaterialen. Want een opgeruimde en bijgehouden sportomgeving, sport lekkerder.
De meeste klussen zijn makkelijk en heb je niet veel kluservaring voor nodig. Wij zorgen voor de juiste materialen.
Op vrijdag 3 mei 2024 organiseert AAA Atletiekvereniging Alblasserdam de 41e Bevrijdingsloop. Het parcours is uitgezet op de wandel- en fietspaden in het beroemde natuurgebied langs de Molens van Kinderdijk. Een prachtig decor om onze vrijheid te vieren met een sportieve prestatie.
Het parcours is geschikt voor zowel jeugdlopers, prestatielopers als sportief wandelaars. Je loopt rondes waardoor je een kortere of langere afstand kan lopen. Wat bij je past. Lees hieronder meer over locatie, starttijden en afstanden, hoe je je kan inschrijven en wat het kost.
Waar moet je zijn?
De Bevrijdingsloop start vanaf het Boerenpad ter hoogte van Sportcomplex Molenzicht bij korfbalvereniging CKC Kinderdijk.
Het makkelijkst schrijf je je in op inschrijven.nl. Dat kan tot 2 mei 2024.
Inschrijven kan ook van 18:30 tot 19:20 in het Sportcomplex bij korfbalvereniging CKC Kinderdijk. Je betaalt dan € 2,- meer.
Adres Sporthal: Groen van Prinstererstraat 107, 2953 BD Alblasserdam
Wat kost deelname aan de Bevrijdingsloop?
Voor deelname vragen we je een kleine bijdrage. Je betaalt bij je inschrijving. Het liefst met PIN. Betaal je contant? Probeer het bedrag gepast mee te nemen.
Pupillen (wandelen of hardlopen)
tot en met 11 jaar
€ 3,00
Hardlopen
12 jaar en ouder
€ 8,00
Sportief wandelen
12 jaar en ouder
€ 5,00
Prijstabel deelname Bevrijdingsloop 2024. Bij na-inschrijven extra opslag van € 2,-
De Koningsspelen op Souburgh worden georganiseerd ism ABC-Alblasserdam. De kinderen van groep 7 van de Alblasserdamse scholen krijgen verschillende clinics bij de sportclubs.